• homepost1

  • homepost4

  • homepost2

  • homepost5

  • homepost3

  • homepost6

  • homepost7

Temmuz 2005 Suriye notları

Bu yazı için tavsiye edilen müzik: http://media.putfile.com/FEYRUZ-YA-HAVA
7 temmuz 2005 Gazal Otel avlusu

Öğle saatlerinde Niğde-Ulukışla kavşağından otostopla yola çıktık.Antakya’ya gidiyoruz, oradan da Suriye’ye. Bu Neşe’in Suriye’ye ilk, benim ise üçüncü gidişim. 400 Km’ lik yolu yaklaşık 3,5 saatte aldık. Öğleden sonra Antakya’da Kavak Otele yerleştik.Suriye otobüslerinin saatlerini öğrendikten sonra bir yıldır hayalini kurduğumuz Antakya mezeleriyle demlenmek için Han restorana gittik.Burası eski bir konaktan bozma çok güzel bir restoran.
Mezeleri söyledikten sonra bir de ufak rakı isteyince gecenin tadı kaçtı : Artık rakı satmıyorlarmış !ŞOK ŞOK! Geçenlerde rakı içenler birbirlerini bıçaklamışlar;bu nedenle sadece şarap ve bira satıyorlarmış.Uzun tartışmalardan sonra birer bira içip tatsız bir şekilde kalkıp Ferah’ta künefemizi yiyip otele döndük
Şam’a mı yoksa Halep’e mi gideceğimizi bilmiyoruz ,yarın otobüslere göre karar vereceğiz.
Sabah ufak bir çarşı turundan sonra garaja gittik, kapıdan girerken ayakçılardan biriyle 10:30 Şam otobüsü için iki kişi 15 milyona anlaştık.
Otobüsler sadece Şam ve Halep’e gidiyorlar, ve son otobüs öğleden sonra 1-2 gibi kalkıyor. Şam 10 , Halep 5 YTL civarı ama bedava gitmek de mümkün çünkü amaç yolcu parası değil mazot. Zaten bizim verdiğimiz parayı da ayakçı cebine attı, otobüsçüye para vermedi (otobüsçü sonra sitem etti). Yine de eski gidişlerime göre otobüste epey yolcu vardı, yarıdan çoğu doluydu.7,5 saat sonra (aynı arap klipleri vcd sini 7 kez izleyerek) saat altı gibi Şam garajına vardık. Sınırdan geçerken otobüs şöförü pasaportları damgalatıp getirince konut haracı almadılar diye çok sevindim. Neşe ‘soralım niye almadılar’ dedi ama ben ‘haksız alınan paraları sorarım ,alınmayanları sormam’ dedim.Yine de mola yerinde şöföre sormuş, kötü haber: İki günden fazla kalınırsa dönüşte ödeniyormuş! Şam’da eski kaldığım otele gideceğiz ama ben ne caddesini hatırlıyorum, ne mahallesini. Neyse haritaya baktıkça hatırlar gibi oldum ve 100 liraya bir taksi ile Al Cumhuriye caddesine ,otele gittik. Eski seferlerde kaldığım Al Saade (mutluluk) oteli yenilenmiş ama yine daha ziyade bekar arap tacirlere hizmet veriyor (İki kişi 400)

Otelin sahibinin iki sokak ötede aynı şekilde 300 yıllık konaklarda iki oteli daha var. Al Rabie ve Al Haramiye. Pek turistik olduğundan ben daha önce kalmamıştım, bu sefere de kalamadık çünkü yer yok!
En sonunda yakın mesafede yeni açılan bir dördüncü otel bulduk: Gazal (geyik) Otel, yine diğerleri gibi havuzlu avluya sahip, asude bir mekan. Fonda sürekli kısık sesle Feyruz çalıyor.Mutfak ve buzdolabı var, banyo tuvalet avluda. İki kişi aslında 600 SP ama sadece üç kişilik odaları kaldığından 750 istediler, 700 e anlaştık. Otel sahipleri üç kardeş cana yakın insanlar. Akşamüstü eski şehri gezdik, kapalı çarşının arkasında Abdül diye bir biladerle tanıştık.Türk olduğumuzu öğrenince yekten ben komünistim, ateistim Nazım Hikmet okurum dedi. Kolunun altında gazetesi, bütün gün oralarda turistlerle muhabbet eder bir havası vardı.
Annesi Türkmüş, İngiltere’de çalışmış vs. Bize Hıristiyan mahallesinde 1001 gece restoranı tavsiye etti.(Matan Al Fileyla Wa Layla) Eski şehirde Hıristiyan mahallesinde dolaştık, çok canlıydı, yeni kafeler açılmış ,gençler nargile tüttürüyorlar.Yalnız Şam’da türbanlı sayısını artmış gördüm. Yeni yönetimin nispeten özgürlükçü tutumu bu şekilde kendini göstermiş herhalde.Gece saat 21:30 da restorana gittik. Şef Miko pek eğlenceli bir Fas’lıydı. Canlı müzik olarak udi bir abi şarkılar söyledi. 8 çeşit meze ,ara sıcaklar, 37,5 rakı, (Suriye rakıları 75 lik ve alkol oranı % 52,5 ; bizim rakılara göre daha anasonlu, ve lezzetli.) nargile, ayılmak için içilen sayısız mırra, ve Türk asıllı barmenin kavun kokteyllerine toplam 760 SP verdik(1 USD= 53 Suriye lirası,Syrian Pound)

Gece otele dönerken epey dolaştık , işportacılarından Jamaika T-şörtü aldım 50 SP defolu. 1 de yattık.
Sabah 8 de kalktık, kahve , çay , Feyruz. Suratsız lezbiyenler dışında otelin bizim kanadında kimse gözükmüyor. Şehre yürüdük, dükkanlar daha açılmamıştı, otogar’a gidip Tartus’a otobüs sorduk, yarın gitmeye niyetliyiz. Muzlu krep dürüm, kıymalı, zahterli, peynirli pide ,felafel yedik(10 SP each) Feyruz ve Ümmü Gülsüm, Abdülhalim Hafız ve Abdülvahap MP3 leri aldım tanesi 20 den 8 tane.100 SP dan kokular aldık, Old Spice ve JPG. Otele geldik,aynı otelde kalmaya karar verdik, Neşe uyudu ben de şimdi otelin avlusunda çay demledim yazıyorum. Arkadaki oda bizimki.

Bora BİLGİN
http://sandaletliseyahat.blogspot.com/

Filed Under:

About the Author

My name is Dinh Quang Huy or known as alias NhamNgaHanh .I made this template in magazine style and named it Simplex Darkness .I hope it helpful to persons who want a solutions for a template in Blogspot.To download this template and see template install instruction ,go to Simplex Design blog.
Yorum Gönder